marți, 28 ianuarie 2014

Cum afectează demisia Guvernului de la Kiev situația din Republica Moldova

Am comentat la „Jurnal TV”, în emisiunea „Ora expertizei”, demisia Prim-ministrului Guvernului Ucrainei Nicolai Azarov. Demisia Premierului înseamnă demisia întregului cabinet de miniștri.

Mi s-a pus de câteva ori în ultimul timp întrebarea: cum afectează situația din Ucraina starea de lucruri din Republica Moldova? Ar fi bine ca actualii guvernanți de la Chișinău să nu dea vina pe Ucraina pentru starea social-economică dezastruoasă din statul moldovenesc...

Un prieten din regiunea Cernăuți, din fostul județ Hotin, mi-a scris:

„O SCRISOARE UNUI PRIETEN DIN CHIŞINĂU ŞI ROMÂNILOR DE PRETUTINDENI

În confruntarea din Ucraina vreau să rămân neutru... În 2004 am susţinut Revoluţia Portocalie, am fost prin satele româneşti din Transcarpatia etc., pentru că vroiam să văd românii din Ucraina integraţi în UE, alături de R. Moldova şi România. Şi ce a urmat? Au venit naţionaliştii ucraineni la putere, au început să deschidă clase ucraineşti în şcolile româneşti... Să ne marginalizeze tot mai mult. Suntem 500 000 de români în Ucraina, însă democraţia nu ne salvează identitatea naţională. Acum nu mă amestec în politică, pentru că în situaţia dată nu văd perspective pentru comunitatea românească de aici. Chiar dacă Ucraina se va integra în Uniunea nou-creată de Rusia, problemele comunităţii româneşti vor rămânea, însă într-un imperiu mai mare şi mai multietnic poate vom putea să rezistăm ca etnie. Iar voi integraţi-vă în UE, dacă veţi reuşi. Noi, românii, trebuie să ne acomodăm la situaţii geopolitico-istorice, să căutăm cele mai bune variante posibile. Pentru Nagornîi Karabah - Armenia a renunţat la integrarea europeană. Noi, românii [din Ucraina], nu avem prieteni [în afara granițelor Ucrainei]...”.

© În cazul republicării (preluării) articolului sau a unor părți din el, este obligatorie indicarea link-ului postării.

Postări populare