luni, 10 septembrie 2012

Despre rușine



Ieri, întorcându-mă acasă de la „Publika TV”, când am trecut pe la locul unde a fost atacată o mașină din cortegiul Angelei Merkel, îi spun taximetristului: „Ne-am făcut de rușine cu acel caz”. Îmi răspunde: „De acel caz nu are de ce să ne fie rușine. S-a mai întâmplat și altora. Trebuie să ne fie rușine că suntem săraci...”.

Azi încep predarea cursului „Diplomația culturală”, la master-ul în Relații Internaționale la USM. O țară în care artiștii de operă și balet - unii dintre cei care fac diplomația culturală a unei țări - cerșesc de la guvern, pentru că au salarii de 2000 de lei... e o țară pentru care nu are cum să nu-ți fie rușine. Cum se face că taximetristul înțelege asta, iar guvernului Filat nici nu-i pasă?...

După discuția cu taximetristul, am ajuns la concluzia că nu mi-e rușine că suntem o țară săracă; mi-e rușine că avem un guvern nesimțit...

Postări populare