joi, 17 mai 2012

E. Șevciuk a retras din Sovietul Suprem proiectul-lege cu privire la principiile negocierilor Tiraspolului cu Chișinăul

         

Am comentat la „Publika TV” (emisiunea „Publika Report”) proiectul-lege privind „Scopurile și principiile procesului de negocieri cu Republica Moldova”, retras ieri de Evgheni Șevciuk din Sovietul Suptem de la Tiraspol. Azi în Sovietul Suprem de la Tiraspol s-a discutat totuși acel proiect și negocierile dintre Tiraspol și Chișinău. Au fost invitați în „legislativul” de la Tiraspol reprezentatnții OSCE, ai Rusiei și ai Ucrainei. Am spus în cadrul emisiunii că este o lipsă de respect, din partea Tiraspolului, față de autoritățile de la Chișinău, faptul că nu au fost invitați reprezentanții RM la discutarea principiilor de negocieri ale „RMN” cu RM...


Am reluat și ideea exprimată în câteva articole anterioare privind un schimb de localități cu Ucraina în cadrul soluționării conflictului din zona nistreană a Republicii Moldova.


Am vorbit în emisiune despre mitul care circulă în mass-media de la Chișinău cum că Șevciuk ar fi pentru reintegrarea „RMN” în cadrul Republicii Moldova. Azi pe Facebook Nina Ștanski, min. de ext., a postat un link cu un material al Omega.md intitulat „Приднестровье официально отказывается от курса на реинтеграцию с Кишиневом”. Doamna a comentat sugestiv: „Ну и заголовок!))) Так и хочется спросить автора: "А когда-то Приднестровье соглашалось?" Мы что-то пропустили?”. Administrația de acum de la Tiraspol promovează independența regiunii... Asta am spus și eu în emisiune despre ei... Cu părere de rău, premierul Filat contribuie din plin la obținerea acestei independențe. Probabil, peste un timp, la Tiraspol va fi ridicată o statuie a lui Filat, așa cum în prezent există, ca semn de omagiu, o statuie a lui Clinton la Priștina în Kosovo.

Postări populare